понеділок, 21 грудня 2015 р.

Урок на тему: "Розв'язування систем лінійних нерівностей"

АЛГЕБРА

9 клас

Тема уроку: Розвязування  систем лінійних нерівностей


Мета уроку: формувати вміння та навички розв’язування систем лінійних
                       нерівностей;   
                      розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, навички                 
                      самостійної  діяльності ;
                      виховувати культуру математичної мови, старанність та увагу.


Тип уроку : формування вмінь і навичок


Активні методи навчання: метод «Мозкового штурму», робота в групах.


Обладнання : навчально-методичний комплект (підручник, робочий зошит),
                          мультимедійний проектор(якщо є, можна плакати виготовити), індивідуальні та диференційовані  картки для роботи в групах.



                                                   Єдиний шлях, що веде до знань – діяльність.
                                                                                                                Б.Шоц
                                          Хід уроку

І. Організаційний момент

  1. Вступне слово вчителя

      На попередньому уроці ми  ознайомилися з вами з поняттям системи лінійних нерівностей, розглянули властивості систем, вчилися розв’язувати системи лінійних нерівностей з однією змінною. І напевне, кожен із вас зрозумів, що для того, щоб правильно і швидко розв’язувати завжди потрібно багато працювати. Тому  епіграфом нашого уроку будуть слова Б.Шоца «Єдиний шлях, що веде до знань – діяльність».
      А зараз відкрийте зошити і ми перевіримо домашнє завдання.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.         

1.         На екрані висвітлити завдання і відповіді.  (можна на плакаті)
                                     Вправа 24.14

1)                                             2)
    Відповідь:                                   Відповідь:                                


3)                                          4)   
    Відповідь:                                   Відповідь:

                                                            
5)                                      6)   
                                                                  
       Відповідь:                                    Відповідь : 

                                         
                                 Вправа 24.16

1)                                         2) 
                                                                         
                                                      

   Відповідь:                                       Відповідь:  (3;5)                                            

  
                                  3)
                                      

                                 Відповідь:

2.          Самостійна робота.

                  Перевірити чи правильно Незнайко розв’язав системи нерівностей, 
                  якщо ні – то розв’язати  і вказати які були зроблені помилки .


             а)                                             б)
                
                                                                  

                                                                       
                  
                                                                                          

          Відповідь                                          Відповідь:


ІІІ. Актуалізація опорних знань.

          «Мозковий штурм»

-         Які числа називаються натуральними?
-         Протилежні числа це …
-         Чому рівна сума протилежних чисел ?
-         Які числа називаються цілими?
-         Системою лінійних нерівностей з однією змінною називаються…
-         Якими властивостями ми користуємось, розв’язуючи системи лінійних нерівностей ?
-         Розвязати систему лінійних нерівностей означає…
-         Розвязком системи  лінійних нерівностей є …
-         Щоб розв’язати систему лінійних нерівностей з однією змінною, треба …


ІV.  Мотивація навчальної діяльності.   
   
       У повсякденному житті іноді доводиться знаходити спільні ознаки у рослин, тварин, людей для того, щоб їх якось класифікувати на групи чи множини. А у математиці – виникає необхідність визначати спільні розвязки декількох нерівностей. Тоді нам треба розв’язати систему нерівностей. То ж сьогодні на уроці ми продовжимо розв’язувати системи лінійних нерівностей з однією змінною і вправи, для розв’язування яких потрібно використати системи  лінійних нерівностей з однією змінною.
     То ж  запишіть тему уроку.


V. Формування вмінь та навичок  учнів розв’язувати системи лінійних
    нерівностей.

1.     Робота біля дошки.
Вправа 1. При яких значеннях х значення виразу  3 – 2х  належить
                 проміжку   [ -7; 11 ).  У відповіді записати:
                 а)  кількість цілих   розвязків  отриманої  системи;
                 б) суму натуральних   розвязків .

Вправа 24.22    Розвяжіть системи нерівностей :

 3)


  5)

2.     Робота в групах.
Клас об’єднаний в 3 групи. Пропоную  кожній групі розв’язати  завдання. Дозволяється консультуватись.


                1. При яких значеннях х значення виразу    5-2х   
                    належить проміжку  (-4; 12] ?  Скільки цілих чисел є
                    розвязками   отриманої системи ?

                    2. Розвязати  систему нерівностей

              
    

             
   
    
3. Запитання до учнів під час перевірки  першого завдання :  

     1. Одержана подвійна нерівність  
     2. Одержана система  лінійних нерівностей
3. Розвязок системи
4.Скільки цілих чисел є розвязками даної системи?

 Запитання до другого завдання :

1.     На скільки домножаємо  другу нерівність системи?
2.     Який розвязок має система?


3.     Різнорівнева самостійна робота

                           1. При яких значеннях х значення виразу    5 – 2х
    2 бали               належить проміжку  (-11; -1] ? Знайти суму  цілих   
                    розвязків   отриманої системи.


                    2. Розвязати  систему нерівностей :

                                   
   3 бали                 


    4 бали          

VІІ.  Підсумок  уроку
             Учні, ми сьогодні на уроці продовжували розв’язувати системи лінійних нерівностей. То давайте зараз подумаємо що треба знати і використовувати Незнайкові, щоб правильно розв’язувати системи лінійних нерівностей з однією змінною. Пропоную кожній розробити методичні рекомендації щодо засвоєння даної теми (групи пишуть вказівки).

     Оцінювання учнів

VІІІ.  Домашнє завдання
       
             Опрацювати п. 24. Виконати вправи 24.19; 24.23; 24.25.


Немає коментарів:

Дописати коментар