АЛГЕБРА
9 клас
Тема уроку: Розв’язування систем
лінійних нерівностей
Мета уроку: формувати вміння та
навички розв’язування систем лінійних
нерівностей;
розвивати
логічне мислення, вміння аналізувати, навички
самостійної діяльності ;
виховувати культуру математичної
мови, старанність та увагу.
Тип уроку : формування вмінь і
навичок
Активні методи навчання: метод «Мозкового
штурму», робота в групах.
Обладнання : навчально-методичний
комплект (підручник, робочий зошит),
мультимедійний проектор(якщо є, можна плакати виготовити), індивідуальні
та диференційовані картки для роботи в
групах.
Єдиний шлях, що веде до знань – діяльність.
Б.Шоц
Хід
уроку
І. Організаційний момент
1. Вступне слово вчителя
На
попередньому уроці ми ознайомилися з
вами з поняттям системи лінійних нерівностей, розглянули властивості систем,
вчилися розв’язувати системи лінійних нерівностей з однією змінною. І напевне,
кожен із вас зрозумів, що для того, щоб правильно і швидко розв’язувати завжди
потрібно багато працювати. Тому
епіграфом нашого уроку будуть слова Б.Шоца «Єдиний шлях, що веде до
знань – діяльність».
А зараз відкрийте зошити і ми
перевіримо домашнє завдання.
ІІ. Перевірка домашнього
завдання.
1.
На екрані висвітлити завдання і відповіді. (можна на плакаті)
Вправа 24.14
1) 2)
Відповідь: Відповідь:
3) 4)
Відповідь: Відповідь:
5) 6)
Відповідь: Відповідь :
Вправа 24.16
1) 2)
Відповідь: Відповідь: (3;5)
3)
Відповідь:
2.
Самостійна робота.
Перевірити чи
правильно Незнайко розв’язав системи нерівностей,
якщо ні – то
розв’язати і вказати які були зроблені
помилки .
а) б)
Відповідь:
Відповідь:
ІІІ.
Актуалізація опорних знань.
«Мозковий штурм»
-
Які числа називаються натуральними?
-
Протилежні числа це …
-
Чому рівна сума протилежних чисел ?
-
Які числа називаються цілими?
-
Системою лінійних нерівностей з однією змінною
називаються…
-
Якими властивостями ми користуємось, розв’язуючи системи
лінійних нерівностей ?
-
Розв’язати систему лінійних
нерівностей означає…
-
Розв’язком системи лінійних нерівностей є …
-
Щоб розв’язати систему лінійних нерівностей з однією
змінною, треба …
ІV. Мотивація
навчальної діяльності.
У
повсякденному житті іноді доводиться знаходити спільні ознаки у рослин, тварин,
людей для того, щоб їх якось класифікувати на групи чи множини. А у математиці
– виникає необхідність визначати спільні розв’язки
декількох нерівностей. Тоді нам треба розв’язати систему нерівностей. То ж
сьогодні на уроці ми продовжимо розв’язувати системи лінійних нерівностей з
однією змінною і вправи, для розв’язування яких потрібно використати
системи лінійних нерівностей з однією
змінною.
То
ж запишіть тему уроку.
V. Формування вмінь та навичок учнів розв’язувати системи лінійних
нерівностей.
1.
Робота біля дошки.
Вправа 1. При яких значеннях х значення виразу 3 – 2х
належить
проміжку [ -7; 11
). У відповіді записати:
а) кількість цілих розв’язків отриманої
системи;
б) суму натуральних розв’язків .
Вправа
24.22 Розвяжіть системи нерівностей :
3)
5)
2.
Робота в групах.
Клас об’єднаний в 3 групи. Пропоную кожній групі розв’язати завдання. Дозволяється консультуватись.
1. При яких значеннях х значення виразу 5-2х
належить проміжку (-4; 12] ? Скільки цілих чисел є
розв’язками отриманої системи ?
2. Розв’язати систему нерівностей
3. Запитання до учнів під час
перевірки першого завдання :
1. Одержана подвійна нерівність
2. Одержана система лінійних
нерівностей
3. Розв’язок системи
4.Скільки цілих чисел є
розв’язками даної системи?
Запитання
до другого завдання :
1.
На скільки домножаємо
другу нерівність системи?
2.
Який розв’язок має система?
3.
Різнорівнева самостійна
робота
1. При яких значеннях х значення виразу 5 – 2х
2 бали належить проміжку (-11; -1] ? Знайти суму цілих
розв’язків отриманої системи.
2. Розв’язати систему нерівностей :
3 бали
4 бали
VІІ. Підсумок уроку
Учні, ми сьогодні на уроці продовжували розв’язувати системи лінійних
нерівностей. То давайте зараз подумаємо що треба знати і використовувати
Незнайкові, щоб правильно розв’язувати системи лінійних нерівностей з однією
змінною. Пропоную кожній розробити методичні рекомендації щодо засвоєння даної
теми (групи пишуть вказівки).
Оцінювання учнів
VІІІ. Домашнє
завдання
Опрацювати п. 24.
Виконати вправи 24.19; 24.23; 24.25.
Немає коментарів:
Дописати коментар